پیشنهاد سردبیر

دولت آلمان بسته اقدامات امنیتی جدیدی آماده کرده که در آن تاکید شده‌است از میانه ماه سپتامبر (اواخر شهریور) تا ۶ ماه آینده تدابیر شدیدی در مرزهایش با دیگر کشورهای اروپایی اجرا خواهد کرد.

آلمان کنترل مرزهایش را مقابل همسایگان و مهاجران تشدید می‌کند

یک منبع دولتی آلمان امروز دوشنبه گفت که نانسی فایزر وزیر کشور آلمان، کنترل‌های موقت مرزی را در تمام مرزهای زمینی این کشور به منظور مقابله با مهاجرت‌های غیرقانونی دوباره برقرار می‌کند.

این منبع گفت که فایزر که قرار است در نشست کمیسیون اروپا درباره یک بسته اقدامات امنیتی صحبت کند.

خبرگزاری آلمان (DPA) به نقل از منابع دولتی گزارش داد که این کنترل‌ها از ۱۶ سپتامبر (۲۶ شهریور) آغاز می شود و ممکن است تا ۶ ماه به طور بینجامد.

آلمان بیش از ۳۷۰۰ کیلومتر مرز زمینی مشترک با کشورهای دانمارک، هلند، بلژیک، لوکزامبورگ، فرانسه، سوئیس، اتریش، جمهوری چک و لهستان دارد.

گرهارد کارنر وزیر امور خارجه اتریش، امروز به روزنامه بیلد گفت که کشورش هیچ مهاجری را که توسط آلمان در مرز بازگردانده شود، نمی‌پذیرد.

آلمان سال گذشته در پاسخ به افزایش شدید درخواست‌های پناهندگی از سوی مهاجران خارجی، کنترل‌های شدیدتری را در مرزهای زمینی خود با لهستان، جمهوری چک و سوئیس اعلام کرد.

به گزارش یورونیوز، کمیسر امور مهاجرت آلمان پیشنهاد کرده است که مهاجران پس از ورود غیرقانونی به اتحادیه اروپا از طریق مرز بلاروس بلافاصله اخراج و به رواندا در آفریقا فرستاده شوند.

این پیشنهاد در حالی مطرح می‌شود که برلین قوانین مهاجرتی خود را سخت‌تر کرده و در نظر دارد ضمن تلاش برای محدودکردن ورود پناهجویان به محدوده اتحادیه اروپا، اقدامات تازه‌ای را برای اخراج مهاجران دارای سابقه کیفری در پیش بگیرد.

حمله مرگبار با چاقو به یک جشن محلی در یکی از شهرهای غرب آلمان که ماه گذشته صورت گرفت، فشار بر دولت فدرال برای بازنگری در سیاست‌های مهاجرتی این کشور از سوی اپوزیسیون و جریان‌های راست افراطی را تشدید کرد.

به گفته یواخیم استمپ نماینده ویژه آلمان در امور مربوط به توافقنامه‌های مهاجرتی، اتحادیه اروپا می‌تواند از امکانات پناهندگی موجود در رواندا که در ابتدا برای طرح پیشنهادی سال ۲۰۲۲ بریتانیا در نظر گرفته شده بودند، استفاده کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.